tag:blogger.com,1999:blog-26101602.post116032086378184605..comments2023-10-26T13:34:37.776+03:00Comments on In a body: Πάσχωωωωωωω!!!!!!!!!!heinzhttp://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comBlogger39125tag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1162027423873605752006-10-28T12:23:00.000+03:002006-10-28T12:23:00.000+03:00Το σχόλιο το απέσυρα και σας το έστειλα με ιμέιλ, ...Το σχόλιο το απέσυρα και σας το έστειλα με ιμέιλ, για τους λόγους που εξηγώ.<BR/><BR/>Καλή σας μέρα<BR/><BR/>Με αγάπη<BR/><BR/>Α.paragrafoshttps://www.blogger.com/profile/03555854234064072354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1161987442224011882006-10-28T01:17:00.000+03:002006-10-28T01:17:00.000+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.paragrafoshttps://www.blogger.com/profile/03555854234064072354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1161845696780751292006-10-26T09:54:00.000+03:002006-10-26T09:54:00.000+03:00Σαφής και κατανοητός ε;Δίκιο έχεις. Αλλά, δεν μπορ...Σαφής και κατανοητός ε;<BR/><BR/>Δίκιο έχεις. Αλλά, δεν μπορώ να το κάνω, εκτός κι αν γράφω σεντόνια.<BR/>Και να γράψω ένα σεντόνι για να καταλήξω ας πούμε στο ότι "ο άνθρωπος είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο και μόνον", δεν αξίζει τον κόπο.<BR/><BR/>Δυστυχώς, η θεωρία με την οποία ασχολούμαι, συστημική/κυβερνητική, είναι τρομερά περίπλοκη όχι γιατί το διασκεδάζει, αλλά γιατί προσπαθεί να ερμηνεύσει (όσο γίνεται...) τρομερά περίπλοκα ζητήματα - κοινωνία, ζωή κλπ.<BR/><BR/>Το ξέρω ότι πολλές φορές είμαι δυσνόητος. Αλλά θα σου πω το εξής: άμα πας σ' ένα χωριό και βρεις ένα ζευγάρι γέρων, και μιλήσεις μαζί τους γι' αυτά τα θέματα, θα σου πουν τα ίδια ακριβώς. Μάλλον χωρίς θεωρητική θεμελίωση, αλλά πάντως, αυτά τα ίδια.<BR/>Το ξέρω γιατί το έζησα.<BR/><BR/>Όσο για την συναισθηματική νοημοσύνη, η γυναίκα μου (ψυχολόγος) λέει ότι ΔΕΝ διαθέτω :-))<BR/><BR/>Δεν πάω να γυρίσω τίποτα επάνω σου. Απλώς προσπαθώ να σου πω ότι δεν υπάρχει πεδίο καυγά - δεν έχει νόημα.<BR/><BR/>Α, κι η διαφορά με τον Μίκυ είναι, ότι είναι πιο ευαίσθητος από μένα.... Εγώ είμαι και λίγο γαϊδούρι - η ψύχραιμος αν προτιμάς.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1161799441961928242006-10-25T21:04:00.000+03:002006-10-25T21:04:00.000+03:00LOLΜην επιμένεις, δεν έχεις δίκιο και το ίδιο θα ί...LOL<BR/><BR/>Μην επιμένεις, δεν έχεις δίκιο και το ίδιο θα ίσχυε για καθένα.<BR/><BR/>Κι εν πάσει περιπτώσει, επειδή το μυαλό μου δουλεύει (όσο δουλεύει) δεν θα απολογηθώ κιόλας.<BR/><BR/>Και μη γελιέσαι: τα περισσότερα από όσα λέω είναι προφανή. Δυστυχώς, ΔΕΝ είναι κοινότοπα. Όταν καταφέρουμε να γίνουν κοινότοπα, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για ισορροπία συναισθήματος-λογικής.<BR/><BR/>(αν κι εγώ ΔΕΝ τα διαχωρίζω, άντε μην αρχίσω πάλι τα θεωρητικά...)<BR/><BR/>Όσο για τους άλλους, απαξιώνεις ανθρώπους που ΔΕΝ γνωρίζεις επίσης. Αν τους γνώριζες ίσως νάσουν πιο συγκρατημένη.<BR/>Όταν κάποιοι με γνώρισαν από κοντά, βάλανε τα γέλια:<BR/><BR/>- Εμείς σε είχαμε πάρει για πολύ σοβαρό.<BR/><BR/>ξανά LOL!!!<BR/><BR/>Υποφέρουν εκεί μέσα, όσοι παίρνουν τον εαυτό τους πολύ στα σοβαρά. Νομίζω ότι το κάνεις και συ.<BR/>Παίρνεις το συναίσθημα, πολύ στα σοβαρά: θα σε πατήσει κάτω.<BR/>Εγώ, ΔΕΝ κάνω το ίδιο με την λογική: για να μην με πατήσει κάτω.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1161755849687874082006-10-25T08:57:00.000+03:002006-10-25T08:57:00.000+03:00A, και τώρα που το ξαναείδα:Πράγματι ΔΕΝ υπάρχουν ...A, και τώρα που το ξαναείδα:<BR/><BR/>Πράγματι ΔΕΝ υπάρχουν "κανονικοί" άνθρωποι. Καθένας είναι μοναδικός. Είδες που το πρόβλεψες ότι θα το πω; Άρα, το ξέρεις.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1161755724155203422006-10-25T08:55:00.000+03:002006-10-25T08:55:00.000+03:00@σκουληκότρυπαΛυπάμαι αλλά διέγραψα το σχόλιό σου ...@σκουληκότρυπα<BR/><BR/>Λυπάμαι αλλά διέγραψα το σχόλιό σου που απευθύνεται σε άλλους, γιατί δεν γίνεται να μεταφερθεί εδώ μια κόντρα με την οποία δεν συμφωνώ και για την οποία έχω θέση (υπέρ του Μίκυ).<BR/><BR/>Κατά τα άλλα, δεν θα σου πω μεν θεωρίες, θα σου πω όμως ότι, ΔΕΝ γνωρίζεις το νόημά μου. Όπως κι εγώ το δικό σου άλλωστε...<BR/><BR/>Επιπρόσθετα, <BR/><BR/>- αυτή ΔΕΝ είναι βαρία θεωρητικολογία, άλλη είναι (εκεί να δεις).<BR/>- Με τις ελιτ δεν συναγελάζομαι.<BR/>- Η συναισθηματική μου ανεπάρκεια, είναι τόση όσο και του καθενός άλλου. Μην κολακεύεσαι...<BR/>- Όσο για την άμεση επικοινωνία, δεν με ξέρεις προσωπικά, οπότε η γνώμη σου σ' αυτό είναι άνευ σημασίας.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160832939355824682006-10-14T16:35:00.000+03:002006-10-14T16:35:00.000+03:00Παρατηρήσεις πάνω στο αρχικό πόστ :Στην προηγούμεν...Παρατηρήσεις πάνω στο αρχικό πόστ :<BR/><BR/>Στην προηγούμενη παρέμβαση μου, μίλησα για τις δυο κύριες δυνάμεις που διαλεκτικά συνέχουν τα κοινωνικά συστήματα, τον «συντηρητισμό» που παρουσιάζεται ως δύναμη συνοχής και συνέχειας και τον «προοδευτισμό», ο οποίος με την αντίδραση του προκαλεί την αναγκαία κίνηση. <BR/>Εδώ, ας σημειώσουμε κάτι, για να προκαλεί κίνηση ο «προοδευτισμός» πρέπει κάτι να χρησιμοποιεί ως βάση της δύναμης που ασκεί, και αυτό το κάτι είναι το “εναλλακτικό μέλλον”- όπως εύστοχα το έθεσε ο Heinz.<BR/>(Για το εναλλακτικό μέλλον, το οποίο με ωθεί να αντιδρώ στις συντηρητικές δυνάμεις στο χώρο της εκπαίδευσης δείτε το τελευταίο άρθρο μου, στην «Τσουκνίδα» μου)<BR/>Ας πάρουμε την περίπτωση μιας οικογένειας: προσπαθώντας να αλλάξει ένα μέλος κάποιους συντελεστές οικονομικούς, μορφωτικούς κτλ , στο εσωτερικό της, φαντάζεται ένα διαφορετικό μέλλον για αυτή. Αν δεν το έχει αυτό το μέλλον στο μυαλό του οι κινήσεις του θα είναι απλά αντανακλαστικές.<BR/>Βέβαια, ανάλογα με την ικανότητά του να «ακούει» όλες τις δυνάμεις, άρα και τις συντηρητικές και να προσπαθεί να εμπεριέξει όσες από αυτές είναι «αξιόμαχες», τροποποιεί σταδιακά το σχέδιο του για το εναλλακτικό μέλλον, χωρίς όμως ποτέ να ταυτίσει το μέλλον με το παρόν. <BR/>Άρα (χρησιμοποιώντας την ορολογία του αρχικού πόστ) στην «μορφογένεση», συμμετέχουν και οι δυο προαναφερόμενες δυνάμεις. Συντήρηση και Ανανέωση, ας πούμε.<BR/>Όντως υπάρχουν λίγες ιστορικά χρονικές στιγμές, όπου στα κοινωνικά συστήματα έχουμε οντογένεση.<BR/>Όπως γράφεται « το σύστημα καταρρέει κι από τα συστατικά του, μπορεί να αναδυθεί ένα νέο, με άλλη ταυτότητα (π.χ. Σοβ. Ένωση->Ρωσία).»<BR/>Αυτό που πρέπει να προσεχθεί εδώ είναι η σημασία των «συστατικών» καθώς αυτά κουβαλούν μαζί τους και συντηρητικές και ανανεωτικές δυνάμεις .<BR/>Στο παράδειγμα της Σοβ. Ένωσης, για παράδειγμα ο φόβος της απώλειας εξουσίας που μεταμορφώθηκε σχεδόν αμέσως σε θρησκευτική προσήλωση και υποταγή στην εξουσία δεν είναι συντηρητικό χαρακτηριστικό;<BR/>Χαρακτηριστικό που στην συνέχεια επέτρεψε την επικράτηση του Σταλινισμού;<BR/>Ακόμα ένα σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι ότι σε τέτοιες κοσμογονικές οντογενέσεις (κοινωνικές επαναστάσεις) η οντογένεση στο υπερσύστημα (π.χ. κοινωνία μιας χώρας) είναι αρχικά μόνο «προγραμματική». <BR/>Η οντογένεση ξεκινά από τα υποσυστήματα π.χ. εκπαιδευτικό σύστημα, νομικό σύστημα, πολιτειακό.<BR/>Και υπάρχει η εκτίμηση, η ελπίδα, ότι τα νέα υποσυστήματα θα ασκήσουν τέτοια επίδραση στο υπερσύστημα, έτσι ώστε να έχουμε γενικευμένη «οντογένεση».<BR/>Γιατί το λέω αυτό; Διότι ενδέχεται ένα υποσύστημα μέσα σε ένα «ετοιμοθάνατο» υπερσύστημα να λειτουργεί σχετικά καλά, επειδή οι εξωτερικές πιέσεις δεν έχουν διαταράξει μέχρι εκείνο το σημείο που η κατάρρευση γίνεται αναπότρεπτη, την ισορροπία που διατηρούν οι ενδογενείς δυνάμεις.<BR/>Θέλω να πω ότι ο άνθρωπος ως έλλογο μέλος ενός κοινωνικού συστήματος στα πλαίσια μιας «προγραμματικής οντογένεσης» ενός ευρύτερου κοινωνικού συστήματος μπορεί να επιλέξει ορισμένα υποσυστήματα του στα οποία θα παρέμβει επαναστατικά σε άλλα τα οποία θα παρέμβει μεταρρυθμιστικά και άλλα τα οποία προς το παρόν δεν θα επέμβει καθόλου, δεδομένου ότι το να ανατρέψει κανείς και να «ξαναστήσει» ένα κοινωνικό υποσύστημα, ή να «μεταρρυθμίσει» ένα άλλο, χρειάζεται να καταβάλει ένα σημαντικό υλικό και πολιτιστικό κεφάλαιο, το οποίο δεν μπορεί να είναι σίγουρος εκ των προτέρων ότι το έχει όλο. Και επειδή οι ιστορικές στιγμές που ενδείκνυνται για συστημική οντογένεση είναι ελάχιστες, δεν μπορεί να παίζει μόνο τζογαδόρικα. (Ειρήσθω εν παρόδω: Μπορεί , αν είναι σωστός παίχτης, να καταλάβει αν δεν το έχει καθόλου το κεφάλαιο αυτό. Μου φαίνεται ότι οι σημερινοί πολιτικοί δεν είναι καλοί παίχτες.)<BR/>Επανέρχομαι: <BR/>Αυτό το πράγμα, να έχεις δηλαδή μια στρατηγική σταδίων σε ένα κοινωνικοαναμορφωτικό εγχείρημα μπορεί σε κάποιους να φαίνεται συντηρητικό, ή μετριοπαθές. <BR/>Μπορεί και να γίνει έτσι ανάλογα την ένταση και την διάρκειά που θα έχει. <BR/>Όμως από την άλλη , μετά και από όλα τι ιστορικά μαθήματα που έχει πάρει η ανθρωπότητα, μπορεί να είναι η στρατηγική για μια νέα συστημική οντογένεση στο κοινωνικό πεδίο. <BR/>Πιστεύω σύντομα θα έρθουν οι ιστορικές στιγμές.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160757630225828712006-10-13T19:40:00.000+03:002006-10-13T19:40:00.000+03:00"...οι άγγλοι υιοθέτησαν άλλες θεωρίες που οδήγησα..."...οι άγγλοι υιοθέτησαν άλλες θεωρίες που οδήγησαν στην βιομηχανική επανάσταση (ναι μία άλλη παγκοσμιοποίηση) με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν οικονομικά τους Γάλλους για 150 χρόνια. Ας πρόσεχαν (οι Γάλλοι)..."<BR/><BR/><BR/><BR/>Για αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο λοιδορούμενος στην Ελλάδα Αγγλικός πολιτισμός με προέκταση του την Αμερική έχει κυριαρχήσει κατά κράτος τα τελευταία χρόνια. Ούτε είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες και σημαντικότερες οικονομικές θεωρίες –ακόμα και ένα μεγάλο μέρος της κομμουνιστικής θεωρίας- αναπτύχθηκαν στη Βρετανία. Στην «φιλειρηνική» και «προοδευτική» Ελλάδα βέβαια η άνοδος των αγγλοσαξόνων οφείλεται μόνο σε ηθικά κατακριτέα ιστορικά γεγονότα όπως η υφαρπαγή του πλούτου άλλων εθνών και η εκτεταμένη χρήση της δουλείας στην Αμερική. Ούτε κουβέντα για το ότι η διαρκής άνοδος του Αγγλικού πολιτισμού –μέσω της ισχυροποίησης της αυτοκρατορίας- συμβάδιζε με τη σταδιακή ενίσχυση των ατομικών ελευθεριών και το βαθμιαίο εκδημοκρατισμό του πολιτικού συστήματος.<BR/><BR/>Κατ’ αναλογία οι Άγγλοι είναι για την Αμερική σχεδόν ότι ήταν οι αρχαίοι Έλληνες για την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία.<BR/><BR/>Εύχομαι ο πραγματικός λόγος της κριτικής εναντίον του Πάσχου να είναι η εθνοφυλετική – και εχθρική προς εμένα- καταγωγή του και όχι το περιεχόμενο των γραπτών του.<BR/><BR/><BR/>Και για να σοβαρευτούμε. Σηκωθείτε και τρέξτε να ψηφίσετε όλοι με τα δυο σας χέρια το Γιάννη Μπουτάρη γιατί χανόμαστε, αδέρφια!<BR/><BR/>Ευχαριστώ για την κατάχρηση του χώρουbidibishttps://www.blogger.com/profile/14015653296317714171noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160754029665036572006-10-13T18:40:00.000+03:002006-10-13T18:40:00.000+03:00Σήμερα είδα, το πολύ σημαντικό σου κείμενο καθώς κ...Σήμερα είδα, το πολύ σημαντικό σου κείμενο καθώς και τον διάλλογο που ξεκινήσατε. Θέλει μελέτη το πράγμα. Και πιστεύω να βρω τον χρόνο. Θα τοποθετηθώ όμως γενικά.<BR/>Ο Συντηρητισμός είναι και αυτός θετικός στην κοινωνική δυναμική γιατί υποστηρίζει την συνοχή και την συνέχεια, ο προοδευτισμός πάλι είναι και αυτός αναγκαίος γιατί είναι "ο αέρας ο ήλιος και το νερό", άμα παρωμιάσουμε την εξέλιξη των συστημάτων με την φωτοσύνθεση, είναι αυτός που ωθεί στην ανανέωση, στην επέκταση, στην ανθοφορία. Γενικώς το ένα πρέπει να βρίσκει αντίσταση πάνω στο άλλο και να υπάρχει διεργασία. Αυτό που πάει να γίνει στις μέρες μας είναι να κατργηθεί η πολιτισμική διαλλεκτική και ένας "χυλός" να περιχυθεί στον κόσμο των ιδεών..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160739859901377082006-10-13T14:44:00.000+03:002006-10-13T14:44:00.000+03:00Ο γνωστός "σαλτάρω" ήρθε κι από δω κι έγραψε όσο τ...Ο γνωστός "σαλτάρω" ήρθε κι από δω κι έγραψε όσο του κόβει. Και πλάκωσε τις βρισιές - τόσο του έκοβε πάντα εξάλλου.<BR/><BR/>Βρε τον έρμο.... Υπάρχει κόσμος που σηκώνει πολύ δυστυχία στην πλάτη του...<BR/><BR/>Τον διέγραψα φυσικά.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160671479347799882006-10-12T19:44:00.000+03:002006-10-12T19:44:00.000+03:00@ΑπορίαΝαι, κατάλαβα τι εννούσατε. Αυτό που εννοώ ...@Απορία<BR/><BR/>Ναι, κατάλαβα τι εννούσατε. Αυτό που εννοώ είναι, μήπως πρέπει πλέον να ξανα-εφεύρουμε τον όρο "Αριστερά";<BR/>Να το επαναπροσδιορίσουμε.<BR/><BR/>@ioannisk<BR/><BR/>Δεν λέει τέτοια πράγματα η θεωρία που υποστηρίζω. <BR/>Λέει ότι, άλλος (υπερ)παράγει κι άλλος (υπερ)καταναλώνει.<BR/>Αυτό έλεγε ανέκαθεν.<BR/><BR/>Κι η άλλη πλευρά (όχι εσύ αναγκαστικά) μας έχει πνίξει στις σοφιστείες:<BR/><BR/>- Ναι, αλλά οι επενδυτές ρισκάρουν, οπότε πρέπει να έχουν επιπλέον οφέλη.<BR/>- Ναι, αλλά δημιουργούν θέσεις εργασίας και τρώει ο κόσμος ψωμί.<BR/><BR/>κλπ. κλπ.<BR/><BR/>Θα ξαναπώ το τετριμμένο:<BR/><BR/>Ο "κόσμος", δεν χρειάζεται ψωμί. Τα χρειάζεται ΟΛΑ.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160652313370222412006-10-12T14:25:00.000+03:002006-10-12T14:25:00.000+03:00Ξέφυγες του comment μου και δεν είχα γράψει κάποιο...Ξέφυγες του comment μου και δεν είχα γράψει κάποιο “σόφισμα” απλώς μία παρατήρηση ότι η συγκεκριμένη “επιστημονική θεωρία” είναι εντελώς λάθος… Η “επιστημονική θεωρία” που υποστηρίζεις λέει πως η ποσότητα κεφαλαίου είναι σταθερή άρα όταν αυξάνει κάποιος την δικιά του την παίρνει (σόρρυ κλέβει μόνο κλέβει) εξ’ ορισμού από κάποιον άλλο. Ο πλούτος μιας κοινωνίας δεν αναλύεται με την φυσική (η ύλη είναι περιορισμένη) αλλά με τα οικονομικά. Προφανώς και υπάρχει συγκέντρωση κεφαλαίου όπως και δημιουργία κεφαλαίου. <BR/><BR/>Στην δεύτερη παράγραφο, που πάλι είναι αυθαίρετη, έγραψα τίποτα σχετικό; “ Και σηκώνει μεγάλη συζήτηση το τι επακόλουθα έχει να θεωρείς τις υπηρεσίες κεφάλαιο. ”. Κάνεις λάθος. Ποια συζήτηση; Το συγκεκριμένο θέμα λύθηκε τον 18ο αιώνα: οι Φυσιοκράτες (Γάλλοι) υποστήριζαν ότι πλούτο παράγει μόνο η γεωργία και η βιοτεχνία, οι άγγλοι υιοθέτησαν άλλες θεωρίες που οδήγησαν στην βιομηχανική επανάσταση (ναι μία άλλη παγκοσμιοποίηση) με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν οικονομικά τους Γάλλους για 150 χρόνια. Ας πρόσεχαν (οι Γάλλοι)...ioanniskhttps://www.blogger.com/profile/10117838575985080042noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160649427535084732006-10-12T13:37:00.000+03:002006-10-12T13:37:00.000+03:00@ange-ta Σε μια μικρή πόλη, φαίνονται. Σκοντάφτεις...@ange-ta <BR/><BR/>Σε μια μικρή πόλη, φαίνονται. Σκοντάφτεις πάνω τους συνέχεια, οπότε έχεις τη δυνατότητα να τους παρατηρήσεις στην καθημερινότητά τους.<BR/>Παιδιά που δουλεύουν, αλλά δεν ζητάνε χάρες, παιδιά που λένε "κόψε με άμα είναι μαλακία η εργασία", παιδιά που σου μιλάνε για τις οικογένειες και τα όνειρά τους και σου ζητάνε να τους δείξεις τις εναλλακτικές.<BR/>Λίγα μεν, αλλά υπάρχουν.<BR/><BR/>@Απορία <BR/><BR/>Χμ... Τι εννούμε ΣΗΜΕΡΑ Αριστερά;...<BR/><BR/>@Aphro<BR/><BR/>Μπλε ριζοσπάστη δεν συναντάς συχνά, αλλά άμα τον βρεις είναι σπουδαίο!!!<BR/><BR/>@ioannisk<BR/><BR/>Εγώ φταίω που ο Μανδραβέλης αρχίζει να γράφει θεωρώντας όλους τους υπόλοιπους βλάκες;<BR/><BR/>Όσο για τη θέση σου, ότι το κεφάλαιο δεν συγκεντρώνεται αλλά με κάποιο τρόπο ...ξεπηγάζει, καλά είναι τα σοφίσματα, αλλά ο κόσμος είναι πεπερασμένος ως προς την υλική του υπόσταση.<BR/><BR/>Και σηκώνει μεγάλη συζήτηση το τι επακόλουθα έχει να θεωρείς τις υπηρεσίες κεφάλαιο. Τα επακόλουθα, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην απόρριψη του καπιταλισμού.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160648865213907732006-10-12T13:27:00.000+03:002006-10-12T13:27:00.000+03:00heinz, ρε μανία με τον Μανδραβέλλη. Πες μου πότε έ...heinz, ρε μανία με τον Μανδραβέλλη. Πες μου πότε έχεις γενέθλια για να σου πάρω δώρο τα απαντά του :)))))<BR/><BR/>Άσχετο, ρε παιδιά μην σφάζετε την οικονομική επιστήμη “για να συγκεντρωθεί το κεφάλαιο (σε λίγους) πρέπει να παρθεί(κλαπεί) από κάποιους άλλους”, ούτε η Παπαρήγα δεν το πιστεύει.ioanniskhttps://www.blogger.com/profile/10117838575985080042noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160630990455097432006-10-12T08:29:00.000+03:002006-10-12T08:29:00.000+03:00Πάντως το:«Χρειάζονται μόνο 20 χρόνια για έναν ριζ...Πάντως το:<BR/><BR/>«Χρειάζονται μόνο 20 χρόνια για έναν ριζοσπάστη να καταλήξει συντηρητικός, χωρίς να αλλάξει ούτε μία ιδέα»,<BR/><BR/>που το έχω ακούσει σε 100 παραλλαγές, με κάνει εμένα να πάσχω από τώρα, τι μου ετοιμάζουν τα βρέφη, εμένα που τα αναθρέφω με τις πιο αβαν-γκάρντ αντιλήψεις?<BR/><BR/>Που έχω ορκιστεί να συνεχίσω να αλλάζω και να αξιωθώ να μάθω από τις τσούπρες, να μην μείνω ποτέ μου στάσιμη?<BR/><BR/>Δεν θέλω να είμαι δεινόσαυρος και να με θυμηθούν όταν θα τους βγάζουν το λάδι τα παιδιά τους και να δικαιωθώ... μετά θάνατον!<BR/>:(<BR/><BR/>Καλά, οκ, συνεχίζουμε, μια παρένθεση έκανα...<BR/><BR/>(το επόμενό του άρθρο θα έχει δυσκολία να το γράψει, κουδουνίζοουν λέει τ'αυτιά του και δεν είναι καλά!)<BR/>;)Aphroditehttps://www.blogger.com/profile/00494973096456403806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160554357092995302006-10-11T11:12:00.000+03:002006-10-11T11:12:00.000+03:00Οχ, ήθελα να πώ, στο προηγούμενο πόστ, ότι βλέπω ...Οχ, ήθελα να πώ, στο προηγούμενο πόστ, ότι βλέπω μόνο αδιέξοδο...<BR/>Δέκα? είναι δέκα? Μπορεί αλλά δεν φαίνονται.ange-tahttps://www.blogger.com/profile/02233980881837677291noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160551923502877072006-10-11T10:32:00.000+03:002006-10-11T10:32:00.000+03:00Kρατούσα πάντα αποστάσεις από τον "υπαρκτό". Από μ...Kρατούσα πάντα αποστάσεις από τον "υπαρκτό". Από μικρός, δε μου κόλλαγε πουθενά η απαγόρευση εξόδου από τα κρατικά σύνορα.<BR/>Πήγα και Αν. Γερμανία και Βουλγαρία τότε. Η δεύτερη μου φάνηκε συμπαθητική. Η πρώτη όμως, ...στρατόπεδο συγκέντρωσης.<BR/><BR/>Έτσι, αν και ήμουν υποστηρικτής της περεστρόικα, η κατάρρευση του 1990 δεν με αποδιοργάνωσε - τι είχαμε, τι χάσαμε...<BR/><BR/>Αλλά, ange-ta<BR/><BR/><B>το γεγονός ότι δεν έχουμε ό,τι επιθυμούμε, δεν μπορεί να μας κάνει να αγαπήσουμε το ανεπιθύμητο που έχουμε.<BR/>Το ότι ο σοσιαλισμός κατέρρευσε, δεν σημαίνει ότι θα αγαπήσουμε τον καπιταλισμό.</B><BR/><BR/>Προσωπικά δεν είμαι και τόσο απαισιόδοξος. Σε κάθε έτος φοιτητών, βγαίνουν καμμιά δεκαριά, με αρχές, ανθρωπιά κι αγωνιστικότητα. Οι άλλοι πάνε για γιάπηδες ή για υπάλληλοι.<BR/>Αλλά, αυτοί οι δέκα, είναι αρκετοί.<BR/>Προς το παρόν.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160504046925705282006-10-10T21:14:00.000+03:002006-10-10T21:14:00.000+03:00Heinz said: Την βλέπουν όμως,Noμίζω ότι έχουν εκπα...Heinz said: Την βλέπουν όμως,Noμίζω ότι έχουν εκπαιδευτεί να μην την βλέπουν. Με δυο λόγια, δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια συνομωσία, απλώς υπάρχουν διαφορετικές κοσμολογίες.<BR/>Αν υποθέσω, ότι βρίσκεσαι στο προοδευτικό στρατόπεδο, όπως το εννοούσαμε πριν την πτώση του τοίχους, θα ήθελα να σου πω και θα ήθελα να με πιστέψεις, ότι εμείς οι προοδευτικοί άνθρωποι έχουμε μείνει πολύ πίσω, ενώ η αντίδραση έχει προχωρήσει και μας έχει αφήσει στην αρχαιότητα. Η σημερινή άρχουσα τάξη, της Δύσης, έχει οργανώσει την προπαγάνδα της σε βαθμό αξιοζήλευτο. Έχει τους ιδεολόγους της, τους χρηματοδότες της, τους μηχανισμούς καταστολής, την νομοθετική και εκτελεστική εξουσία (π.χ Χάντιγκτον , μέλος Συναίνεσης της Ουάσιγκτον) ενώ εμείς έχουμε μείνε θεόγυμνοι!!!<BR/>Δεν έχουμε σχεδόν τίποτε. Πρέπει να είσαι πολύ τυχερός για να βρεις ένα σοβαρό κείμενο και μία σοβαρή ανάλυση για τα τεκταινόμενα σήμερα. Θα μπορούσα να γράφω μέχρι αύριο, αλλά στενοχωριέμαι μόνο που τα λέω, γιατί δεν βλέπω κανένα αδιέξοδο.ange-tahttps://www.blogger.com/profile/02233980881837677291noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160480844614846752006-10-10T14:47:00.000+03:002006-10-10T14:47:00.000+03:00Xaxaxaxa!!! Με πρόλαβε η απορία!Ούτε να φάει δεν τ...Xaxaxaxa!!! <BR/><BR/>Με πρόλαβε η απορία!<BR/><BR/>Ούτε να φάει δεν τολμάει κανείς, και του κλέβουνε τη ...δόξα!!!<BR/><BR/>:-))))heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160480710757166712006-10-10T14:45:00.000+03:002006-10-10T14:45:00.000+03:00Τα βασικα δομικα στοιχεια του ανθρωπου δεν διαφερο...<I>Τα βασικα δομικα στοιχεια του ανθρωπου δεν διαφερουν απο τα ζωα. (ενστικτο επιβολης του ισχυρου στον<BR/>ασθενεστερο) </I><BR/><BR/>Να δούμε αν είναι έτσι.<BR/>Τα βασικά δομικά στοιχεία, όργανα, νευρικό σύστημα, οργάνωση μεταξύ τους, πράγματι δεν διαφέρουν από τα ζώα.<BR/><BR/>Αλλά το ένστικτο, ο ισχυρός, ο ασθενέστερος, η σχέση επιβολής, είναι μόνον ανθρώπινες επινοήσεις. Είναι τουλάχιστον αμφίβολο αν τα ζώα το αντιλαμβάνονται έτσι. Η θέση αυτή, έχει τις ρίζες της στη θέση των συμπεριφοριστών, κυρίως στον Skinner.<BR/><BR/>Ονομάζουμε "ένστικτο" την προσπάθεια των ζώων να επιβιώσουν στις προκλήσεις του περιβάλλοντος. Το κριτήριο καθοδήγησης της δράσης τους, είναι η επιβίωση.<BR/><BR/>Αλλά, όπως εύστοχα επισημαίνει ο it is, αδυνατούμε με αυτά τα εργαλεία να ερμηνεύσουμε το φαινόμενο της αυτοθυσίας στους ανθρώπους. Μπορούμε βέβαια να δοκιμάσουμε διάφορα τρυκ, όπως:<BR/><BR/>- Ξεπέρασε το εγώ του,<BR/>- Έβαλε το εμείς πάνω από το εγώ,<BR/><BR/>κι ό,τι άλλο φανταστεί κανείς, αλλά ΔΕΝ έχουμε έτσι έναν τρόπο για ξέρουμε με ποιά διαδικασία το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται. Είναι λίγο υπερβατικές προσεγγίσεις αυτές, καλές για φιλολογία, αλλά όχι για επιστημονική εμρηνεία.<BR/><BR/><B>Εγώ</B>. Τι σημαίνει αυτό;<BR/><BR/>Δεν υπάρχει απάντηση που μπορεί να δοθεί παρά μόνον σε σχέση με το <B>άλλο</B>. Ό,τι και να πω για μένα, ή κάποιος τρίτος για μένα, δεν μπορεί να αποφύγει τον προσδιορισμό κάποιας σχέσης μου με το περιβάλλον:<BR/><BR/>Καλός, κακός, επίμονος, εγωιστής, έξυπνος (συγκριτικό), χαζός, όμορφος (συγκριτικό) κλπ. κλπ. <BR/>Τα μόνα που μπορεί να πει κάποιος, είναι οι ιδιότητές μου:<BR/><BR/>- Βάρος: 85 - καλά κλέβω ;-)<BR/>- Ύψος: 1.78<BR/>- Χρώμα οφθαλμών: Πράσινο<BR/><BR/>Αλλά αυτά, ΔΕΝ είναι εγώ.<BR/>Εγώ, είμαι ο Heinz. Και προσδιορίζομαι μόνον ως διαφορά από το "άλλο". Έχω <B>ταυτότητα</B>. Κι η ταυτότητα μου, αναπαράγεται συνέχεια στη σχέση με το άλλο. Επιπλέον: ΜΟΝΟ μέσω της σχέσης με το άλλο.<BR/><BR/>Εγώ λοιπόν, είμαι ένα κοινωνικό φαινόμενο. Το "άλλο" έχει σοβαρό νόημα εδώ. Δεν μπορώ να υπάρξω παρά μόνον ως διαφοροποίηση από αυτό. <BR/><BR/>"Άλλο" και "εγώ", συνυπάρχουν αναγκαστικά και κανένα δεν μπορεί να υπάρξει στο κενό.<BR/><BR/>Άρα: έχει νόημα να πεθάνω για το άλλο. Προστατεύω το "εγώ".<BR/><BR/>Στην περίπτωση λοιπόν των κοινωνκών συστημάτων, που είναι τα κοινωνικά συστήματα (κοινωνίες, ομάδες) και τα ψυχικά συστήματα (άνθρωποι) <B>το κριτήριο καθοδήγησης, είναι το νόημα - η διατήρηση της ταυτότητας ΚΑΙ ΟΧΙ η επιβίωση</B>.<BR/><BR/>To να πεθαίνεις λοιπόν για τις ιδέες σου, ΔΕΝ είναι ηθική επιταγή (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό), αλλά <B>ανάγκη</B>.<BR/><BR/>Άρα, ξαναβρισκόμαστε στην σκοτεινή περιοχή του νοήματος. <BR/><B>Τι περιλαμβάνει η ταυτότητά μου; <BR/>Ποιό "άλλο" έχω απόλυτη ανάγκη να προστατεύσω για να προστατεύσω εμένα τελικά;</B><BR/><BR/>Αυτό είναι το ερώτημα πλέον. Αν αυτό το γνωρίζουμε, γνωρίζουμε για ποιούς λόγους θα επέλεγα τον θάνατο.<BR/><BR/>---------------------------------<BR/><BR/><BR/>Πολιτική θέση<BR/><BR/>Αν καταλάβουμε ότι, καθένας έχει κάποιο νόημα, τότε θα παραδεχθούμε ότι έχει επίσης το δικαίωμα να προστατεύσει το νόημα αυτό. Δεν μπορεί το δικό μου νόημα να είναι πάνω από εκείνου του άλλου, γιατί, αν εξοντώσω τον άλλο, εξοντώνομαι κι εγώ.<BR/>Καταλήγουμε έτσι σε μια κοινωνία, που καθένας είναι παρατηρητής του άλλου, παρατηρητής των παρατηρητών. Μια τέτοια κοινωνία, δεν μπορεί παρά να είναι αναρχική, με την έννοια ότι δεν προβάλλει κάποια κυρίαρχη διάκριση, εκτός από την θεμελιώδη διάκριση του κάθε ανθρώπου, που χωρίς αυτήν δεν είναι άνθρωπος:<BR/><BR/><B>Εγώ</B>.<BR/><BR/><BR/>Σημείωση:<BR/><BR/>Για να μη περάσω για παραπάνω έξυπνος απ' όσο είμαι (και για κλέφτης επίσης), οι θέσεις αυτές είναι ένας συνδυασμός των θέσεων των:<BR/><BR/>* Heinz von Foerster<BR/>* Humberto Maturana<BR/>* Francisco Varela<BR/>* Stafford Beer<BR/>- Gregory Bateson<BR/>- Niklas Luhmann<BR/>- Helmut Willke<BR/>- Ludwig von Bertalanffy<BR/>- Arthur Koestler<BR/>- Jurgen Habermas<BR/>- Ilya Prigogine<BR/><BR/>και άλλων για να μην το παρατραβάω.<BR/><BR/>Οι τέσσερεις πρώτοι (με αστεράκι) ήταν μέλη της συμβουλευτικής επιτροπής του προέδρου Σαλβαδόρ Αλιέντε σε θέματα οργάνωσης των σχέσεων κοινωνίας - παραγωγής.<BR/><BR/>ΔΕΝ ξέρουμε όπως πρόσφατα διαπιστώνω, τι έγινε στη Χιλή την περίοδο 1970-73 και λέω να κάνω ένα σχετικό post κάποια στιγμή, γιατί είναι τρομερά ενδιαφέρον. Για όποιον ενδιαφέρεται, υπάρχει στο διαδίκτυο το άρθρο "fanfare for an effective freedom" του Stafford Beer, που περιγράφει κάποια εντυπωσιακά επιτεύγματα.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160477672239210042006-10-10T13:54:00.000+03:002006-10-10T13:54:00.000+03:00Μισό, διακοπή για φαί....Μισό, διακοπή για φαί....heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160477621503648262006-10-10T13:53:00.000+03:002006-10-10T13:53:00.000+03:00It is said...Την άποψη πως ο άνθρωπος δε μπορεί να...It is said...<BR/><BR/><I>Την άποψη πως ο άνθρωπος δε μπορεί να ξεφύγει από το εγώ του την απορρίπτω επίσης διότι υπάρχουν άπειρα σχεδόν παραδείγματα μεμονωμένων ανθρώπων που ξεπέρασαν το εγώ τους και το θυσίασαν υπέρ των πολλών ή αν θέλετε υπέρ του εμείς.</I><BR/><BR/>Απορία said...<BR/><BR/><I>Τα βασικα δομικα στοιχεια του ανθρωπου δεν διαφερουν απο τα ζωα. (ενστικτο επιβολης του ισχυρου στον<BR/>ασθενεστερο) Το Εγω σε συγκρουση με το εμεις.</I><BR/><BR/>Ωραία!<BR/><BR/>Να δούμε αν πράγματι διαφωνούμε. <BR/><BR/>Θα επιχειρήσω να αποδείξω ότι ΔΕΝ διαφωνούμε, όλοι έχουμε δίκιο, αλλά βλέπουμε τρεις διαφορετικές όψεις του ίδιου φαινομένου. Θα καταλήξω προτείνοντας να αναγνωρίσουμε αυτή την θεώρηση (διαφορετικές όψεις του ίδιου) και έτσι να συγκεράσουμε τις απόψεις. Και θα πω ότι, αν καταφέρουμε να γίνει η θέση αυτή (ένα pattern που συνδέει τα φαινόμενα) θέση της κοινωνίας, μάλλον έχουμε λύση.<BR/>Επίσης ΔΕΝ θα ηθικολογήσω, ΔΕΝ θα θεωρήσω ότι υπάρχει καλό ή κακό.<BR/><BR/>Πάμε λοιπόν...heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160475151596835592006-10-10T13:12:00.000+03:002006-10-10T13:12:00.000+03:00Δεν είμαι υποστηρικτής της πρώην ΕΣΣΔ. Δεν πιστεύω...Δεν είμαι υποστηρικτής της πρώην ΕΣΣΔ. Δεν πιστεύω πως εφάρμοσαν την θεωρία. Δε νομίζω πως έδωσαν περιθώρια στο λαό της χώρας να προσαρμοστεί. Δεν έδωσαν την παιδεία που όφειλαν να δώσουν και πρώτοι οι ίδιοι δεν είχαν την απαραίτητη παιδεία. Αυτό που εφαρμόστηκε στην πρώην ΕΣΣΔ δεν ήταν δικτατορία του προλεταριάτου αλλά σκέτη δικτατορία...<BR/>Επίσης κατάφεραν να συνδέσουν τον κομμουνισμό με το φασισμό κάτι που είναι ασυγχώρητο. Άρα νομίζω πως δεν ήταν θέμα σωστού συστήματος που σωστά απορρίφθηκε...<BR/>Στη Σκανδιναβία δεν είμαι σίγουρος πως όλα λειτουργούν ρολόι όσον αφορά στο κοινωνικό τους σύστημα και την κοινωνία της πρόνοιας. Νομίζω πως έχουν πάρα πολλούς αλκοολικούς και αυτοκτονίες για να μπορώ να δεχτώ κάτι τέτοιο....<BR/>Την άποψη πως ο άνθρωπος δε μπορεί να ξεφύγει από το εγώ του την απορρίπτω επίσης διότι υπάρχουν άπειρα σχεδόν παραδείγματα μεμονωμένων ανθρώπων που ξεπέρασαν το εγώ τους και το θυσίασαν υπέρ των πολλών ή αν θέλετε υπέρ του εμείς. <BR/>Λέω μεμονωμένα άτομα αλλά υπάρχουν και παραδείγματα ομάδων (πχ 300 του Λεωνίδα, ήξεραν πως θα πεθάνουν κι όμως έκατσαν να υπερασπιστούν τους υπόλοιπους Έλληνες). <BR/>Θεωρώ πως το εγώ χαρακτηρίζει παιδιά. Όταν είσαι παιδί προσχολικής ηλικίας και ηλικίας δημοτικού, σκέφτεσαι μόνο το εγώ και είσαι ιδιαίτερα σκληρός με τους συνομηλίκους. Σιγά σιγά, όσο ωριμάζεις και εφόσον αρχίζεις να σκέπτεσαι, λαμβάνοντας και την κατάλληλη παιδεία από το σπίτι, ή αν είσαι τυχερός και από κάποιους φωτισμένους δασκάλους, ή φίλους, το εγώ σου παύει να παίζει τόσο κυρίαρχο ρόλο και θες να περνάνε καλά όλοι όσοι είναι γύρω σου, η παρέα σου, οι συνάδελφοί σου στη δουλειά κλπ. <BR/>Αν δούμε αναλογικά την κοινωνία ως έναν άνθρωπο, αυτή τη στιγμή είναι στο στάδιο του δημοτικού. Επιβάλλεται με τη βία (physical or psychological) στον ασθενέστερο και προβάλλεται αυτός με τα περισσότερα παιχνίδια...Η μαγκιά είναι να έχεις τα περισσότερα παιχνίδια είτε αυτά είναι υλικά αγαθά είτε γκόμενες είτε πτυχία κλπ κλπ κλπ<BR/>Αυτό με κατάλληλη παιδεία και κατάλληλο προπαρασκευαστικό στάδιο (Επιστημονικό Σοσιαλισμό το λένε αν θυμάμαι καλά) ξεπερνιούνται και μπαίνουμε στην ωριμότητα ως ένας άνθρωπος όλη η κοινωνία. <BR/>Σε καιρούς άμεσης απειλής όπου τίθεται ζήτημα ζωής και θανάτου, η κοινωνία αναγκαστικά ωριμάζει και βλέπουμε εκλάμψεις που αποδεικνύουν αυτό που λέω, δηλαδή το εγώ θάβεται και επικρατεί το εμείς... Αν μπορούσαμε ως ομάδα (όλοι οι άνθρωποι) να καταφέρουμε να διατηρήσουμε αυτό το team spirit και αφού περάσει η μπόρα τότε θα έχουμε κάνει ένα βήμα προς τα μπροστά. <BR/>Και νομίζω πως είναι εμφανές σε οποιονδήποτε διαθέτει κοινή λογική πως το καλύτερο σύστημα για να περνάμε όλοι καλά δεν είναι ο καπιταλισμός ή όποιο άλλο μασκαρεμένο όνομα δίνουμε στο επικρατών αυτή τη χρονική περίοδο σύστημα κοινωνικής, οικονομικής, πολιτικής, αλλά και πολιτισμικής οργάνωσης. <BR/>Είναι προφανές επίσης πως αν οι έρευνες της επιστήμης στραφούν προς τον άνθρωπο και όχι προς το κέρδος όπως είναι τώρα, ο πλανήτης Γη έχει τα απαραίτητα εφόδια για να μας συντηρήσει όλους και ακόμη περισσότερους αρκεί να σεβαστούμε τα όρια του πλανήτη (όχι ως προς τον πλανήτη αλλά ως προς τον άνθρωπο και πάλι, δλδ ό,τι και να κάνουμε ο πλανήτης θα επιβιώσει, εμείς πάλι....μάλλον όχι....)<BR/>Για την προπαγάνδα έχεις απόλυτο δίκιο Heinz, είναι τουλάχιστον γελοίο να υπάρχουν άνθρωποι που να λένε πως δεν επηρεαζόμαστε από προπαγάνδες, πως δεν καθορίζουν αυτές την συντριπτική πλειονότητα ανθρώπων, πως δεν συντηρείται και βελτιώνεται ένα σύστημα αναίρεσης της ικανότητας της μάζας των ανθρώπων να σκέφτονται, ώστε η προπαγάνδα να γίνεται ακόμη πιο αποτελεσματική. Είναι αξιοπερίεργο που εμφανιζόμενοι ως "διανοούμενοι" άνθρωποι δε βλέπουν τους συσχετισμούς της σημερινής κοινωνίας με την εφιαλτική κοινωνία που περιγράφει ο Όργουελ στο "1984", όπου το "Σοσιαλιστικό" (....απορία σκέψου το αυτό ακόμη κι ο Όργουελ σου έχει πει από το '50 ήδη πως ο όρος είναι επικίνδυνος πλέον και έχει αλλοιωθεί εννοιολογικά) κράτος εκτοξεύει βόμβες εναντίον του εαυτού του και δείχνει στους κατοίκους-πολίτες του εικόνες βαρβάρων που γιορτάζουν για τα θύματα που κατάφεραν να έχουν με τις βόμβες αυτές (βλέπε δίδυμους πύργους και πανηγυρισμούς ισλαμιστών). Δες τον περιορισμό της γλώσσας που αυτόματα είναι και περιορισμός σκέψης. Δες την τάση στον εθνικισμό και τη μαγκιά της αμαθείας και ημιμάθειας, δες τη χάλκευση της ιστορίας, δες τους "freedom-fighters" (if firefighters fight fire then what do freedomfighters fight?) και άλλα άφθονα παραδείγματα...<BR/>Το καλό είναι πως συζητάμε πάντως και το χαίρομαι. Παρ'όλο που έχουμε και οι 3 διαφορετικές απόψεις μπορούμε και συζητάμε ήρεμα και με σεβασμό ο ένας προς τον άλλον και ειλικρινά χαίρομαι και σας ευχαριστώ και τους δύο για αυτό :)it ishttps://www.blogger.com/profile/09921817932250371555noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160467126152553262006-10-10T10:58:00.000+03:002006-10-10T10:58:00.000+03:00ange-ta said..."Αυτή η θεώρηση ξεκινάει από τον He...ange-ta said...<BR/><BR/>"Αυτή η θεώρηση ξεκινάει από τον Heisenberg με την διατύπωση της Αρχής της Απροσδιοριστίας. Από τον Schroedinger έγινε η υπόθεση διάσημη, λόγω της γάτας του."<BR/><BR/>Nαι, ναι!!!<BR/><BR/>"...δεν λένε την αλήθεια, αλλα μας την κρύβουνε, για να πούνε τα δικά τους, για να υπερασπίσουνε τα άθλια νιτερέσα τους."<BR/><BR/>Χμ, δεν ξέρω. Την βλέπουν όμως; Νομίζω ότι έχουν εκπαιδευτεί να μην την βλέπουν. Με δυο λόγια, δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια συνομωσία, απλώς υπάρχουν διαφορετικές κοσμολογίες.<BR/><BR/>Αυτό δεν απαλλάσει βέβαια κανέναν από τις ευθύνες του: η κώφωση/τύφλωση είναι επιλογή.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-26101602.post-1160466886478821002006-10-10T10:54:00.000+03:002006-10-10T10:54:00.000+03:00Λάθος αγγλικά!Ο όρος είναι double contingency.Λάθος αγγλικά!<BR/><BR/>Ο όρος είναι double contingency.heinzhttps://www.blogger.com/profile/11961002232853573109noreply@blogger.com