Τα κατα Μπαμπινιώτην...
Ο κ. Μπαμπινιώτης, μιλώντας την Πέμπτη στον ραδιοφωνικό σταθμό City 99.5 πρότεινε ένα σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το οποίο περιφερειακά τεστ σε κάθε τάξη του Λυκείου και εξετάσεις μετά το Λύκειο θα μετράνε κατά το ήμισυ για την πρόσβαση στα ΑΕΙ.
Ο ίδιος, πάντως, δήλωσε ότι θεωρεί ιδανικό σύστημα αυτό με μόνο κριτήριο τη σχολική βαθμολογία. «Η επίδοση του μαθητή τρία χρόνια στο Λύκειο δεν μετράει σε τίποτα, γι’ αυτό και ο μαθητής δεν μετράει το σχολείο του», είπε χαρακτηριστικά.
Εξάλλου, ο κ. Μπαμπινιώτης τάχθηκε υπέρ της άποψης για μειωμένη ύλη, λιγότερα υποχρεωτικά μαθήματα και περισσότερα επιλογής, καθώς και αναμόρφωσης του περιεχομένου σπουδών. Επίσης, υπολόγισε ότι οι αλλαγές στο Λύκειο θα χρειαστούν μία πενταετία, ενώ οι αλλαγές στο εξεταστικό άλλα τρία χρόνια. (από το δελτίο ειδήσεων)
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς;
- Την αποκοπή του ανθρώπου από την κοινωνική πραγματικότητα; Το γεγονός ότι αγνοεί ότι οι φροντιστές πλουτίζουν και οι γονείς φτωχαίνουν για μια ηλίθια διαδικασία (εισαγωγικές) είναι απίστευτο! Προτείνει δηλαδή να τα δίνουμε στους φροντιστές για τρία χρόνια κατ' ελάχιστον - κάποιοι γονείς μέχρι τώρα την έβγαζαν με δυο ή και με ένα χρόνο φροντιστηρίων. Μήπως ο Μπαμπινιώτης τα παίρνει από τους φροντιστές;
- Την ασχετοσύνη του ανθρώπου με την έννοια του εφήβου; Τους καταδικάζουμε να χάσουν όλη την ανεμελιά και συνακόλουθα την δημιουργικότητά τους εν όψει των εισαγωγικών, και προτείνει να επεκταθεί η καταδίκη σε τριετή!
- Την στοιχειώδη ιστορική του αγραμματοσύνη; Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει Έλληνας που ξεχνά τους λόγους για τους οποίους καταργήθηκε το προηγούμενο σύστημα - που μετρούσε τις βαθμολογίες δευτέρας και τρίτης Λυκείου. Μήπως οι λόγοι που το σύστημα εκείνο καταργήθηκε εξέλιπαν; Μήπως ο Μπαμπινιώτης απλώς έχει Alzheimers; Ή μήπως νομίζει ότι έχουμε εμείς;
Το να ξέρεις Λατινικά κι Αρχαία, καθόλου δεν εγγυάται - ούτε κατ΄ ελάχιστον! - ότι θα γίνεις καλός δικηγόρος ή ψυχολόγος π.χ. Το να ξέρεις φυσική δεν εγγυάται με τίποτα ότι θα γίνεις ικανός πληροφορικός.
Μόνο το περιβάλλον του Πανεπιστημιακού Τμήματος μπορεί να κρίνει - σε μια ενιαία, συνεκτική πορεία μέσα στο Τμήμα - αν κάνεις ή δεν κάνεις για αυτό τον κλάδο.
Α! - και το να έχεις γίνει Πρύτανης και συγγραφέας best seller, καθόλου δεν εγγυάται ότι μπορείς να προσδιορίζεις τις ζωές γενεών Ελλήνων... Κάτσε 'κει και πούλα τα λεξικά σου, και άσε την κοινωνία να ζήσει (να παράγει και νέες λέξεις ντε, να βγάζεις και 'συ νέες εκδόσεις του best seller σου...).
Υ.Γ. Ξέρω τις αντιρρήσεις που υπάρχουν:
- Που θα μπουν, δεν χωράνε όλοι! Σε ένα θεωρητικό έτος στο τέλος του οποίου θα κρίνονται και αν αποτυγχάνουν θα μπορούν να δοκιμάζουν από την αρχή σε άλλο επιστημονικό πεδίο.
- Μα έτσι θα γίνουν πανεπιστημιακά φροντιστήρια! Και τώρα υπάρχουν. Αν πάμε έτσι δεν θα ξεκινήσουμε τίποτα και ποτέ. Ας ξεκινήσουμε από 'κει και προσπαθούμε μετά να καταστήσουμε τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια άχρηστα.
- Ναι, αλλά το υπάρχον σύστημα είναι αντικειμενικό, ενώ ποιός θα ελέγχει τις πιθανές ύποπτες συναλλαγές μέσα στο Τμήμα; Οι ενδοτμηματικές εξετάσεις μπορούν κάλλιστα να γίνονται τυφλά, από ελεγχόμενη ενδοτμηματική επιτροπή. Το παρόν σύστημα εξάλλου ΔΕΝ είναι αντικειμενικό: είναι αφόρητα ταξικό - μόνο όποιος (με οποιονδήποτε τρόπο) μπορεί να βρει λεφτά για τα φροντιστήρια μπορεί να σπουδάσει το παιδί του.
Αφήστε το Λύκειο να ανθίσει (επιτέλους γαμώτο!!!!) Έρχονται στα Πανεπιστήμια οι "επιτυχόντες" και είναι κατά κανόνα απίστευτα στουρνάρια!!! Το βλέπει κανείς;!
Σχόλια
Απελπιστικό είναι και, χειρότερα ακόμα, τα παιδιά αυτά έχουν βαθιά άγνοια της άγνοιάς τους...
Υπάρχει ομοσπονδία, σύλλογοι ιδιωτικών & φροντιστηριακών εκπαιδευτών.
Ολα νομοθετικά κατοχυρωμένα.
Ποιός μάγκας έχει τα κότσια να σβήσει όλη αυτήν την παραπαιδεία;
Ασε που τώρα ανθίζουν και τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια.
Ο γιός μου όντας στο πολυτεχνείο, μου λέει πως 7 στους 10 κάνουν φροντιστήριο και όχι μόνο αυτό, αλλά ακόμη και πτυχιακές επι πληρωμή γίνονται.
Δυστυχώς ζούμε σε μιά χώρα που διαφεντεύεται από κάθε λογής συνταχνίες.
Και λίγα σου λέει ο γυιός σου.
Δε γίνονται μόνο πτυχιακές επί πληρωμή, αλλά και ενδιάμεσες εργασίες αξιολόγησης.
Στο δικό μου μάθημα π.χ. μια εργασία πάει στην πιάτσα 200-300 ευρώ.
Και τους κάνω όλη την εργασία τμηματικά και σιγά-σιγά μέσα στο εξάμηνο, για να μπορούν μετά να την συνθέσουν σε μια ενιαία εργασία.
Αλλά έχουν μάθει ότι άμα πληρώνεις, όλα είναι πιο απλά...